10 cărți din copilăria mea

N-au trecut mulți ani de când m-am despărțit de acea frumoasă perioadă a vieții. Îmi amintesc cu mult drag timpul petrecut în bibliotecă sau alături de cărțile împrumutate acasă. În copilărie am citit mult și nu cred că a rămas prin bibliotecile vizitate vreo poveste necitită. Poveștile erau preferatele mele. Deși eram destul de conștientă să nu mai cred în ele, îmi plăcea să le citesc, să intuiesc continuarea, să mă minunez și să mă amuz.

Copilăria mi-a fost marcată de multe cărți bune de care îmi aduc aminte cu drag și pe care le-aș reciti. Iată lista celor 10 cărți din copilăria mea pe care n-o să le uit niciodată:

  1. „Aventurile lui Tom Sawyer” de Mark Twain – îmi amintesc foarte bine cum am dat de ea. La o emisiune pentru copii a fost recomandată și chiar citite câteva pasaje. Îmi doream foarte mult să o citesc și eu, așa că nu am stat deloc pe gânduri atunci când am văzut-o în bibliotecă. Cred că e una dintre cărțile pe care le-aș reciti și acum cu plăcere.
  2. „Aventurile lui Huckleberry Finn” de Mark Twain – este, dacă cumva nu știți, continuarea cărții de mai sus, la fel de bună și interesantă, însă, după cum vă dați bine seama după titlu, alt personaj este în centrul atenției.
  3. „Prinț și cerșetor” de Mark Twain – cu siguranță, acest scriitor mi-a făcut copilăria mai colorată. Sigur că autorul a vrut să transmită un mesaj mai profund decât cel pe care îl poate înțelege un copil. Îmi amintesc că atunci mi-am pus multe întrebări pe baza ei.
  4. „Oliver Twist” de Charles Dickens – foarte dragă carte. Împreună cu micul Oliver am înfruntat toate greutățile și obstacolele ce i-au ieșit în cale.
  5. „Douăzeci de mii de leghe sub mări” de Jules Verne – am călătorit cu submarinul Nautilus condus de căpitanul Nemo explorând flora și fauna oceanului Pacific.
  6. „Comoara din insulă” de Robert Louis Stevenson – există oare vreun copil care n-ar dori să găsească o comoară ascunsă de niște pirați pe-o insulă?
  7. „Colț Alb” de Jack London – am căutat-o în bibliotecă după ce o colegă a povestit despre ea la lecția de română și am citit-o pe nerăsuflate.
  8. „Aventurile lui Pinocchio” de Carlo Collodi – roman de aventură pentru copii cu rol educativ demonstrând consecințele minciunii și neascultării de părinți.
  9. „Pippi Șosețica” de Astrid Lindgren – o carte amuzantă și foarte captivantă despre o fetiță de 9 ani năzbâtioasă și mereu cu idei năstrușnice.
  10. Primele volume Harry Potter, pentru că pe ultimele le-am citit abia acum. Țin foarte bine minte că cei trei prieteni au devenit îndată prietenii mei și nu aveam răbdare să citesc despre întâmplările din anii următori de studiu la Hogwarts.

Mulțumesc Dorinei Dănilă pentru provocarea #JoiaCuCărți (https://dorinadanila.com/2018/04/05/10-carti-copii/ )

Ce cărți v-au marcat copilăria?

 

6 gânduri despre „10 cărți din copilăria mea

Adăugă-le pe ale tale

  1. Primele 8 se regasesc si printre lecturile copilariei mele ( acum 50-55 de ani). Ca sa ajung la cifra de 10 as adauga Robinsonka de Marie Majerova (oare mai spune ceva cuiva dintre cei mai tineri ca mine?), povestile fratilor Grimm sau ale lui Wilhelm Hauff si poate Ciresarii, desi mi-e greu sa ma limitez la doar 10 titluri care m-au impresionat pana la varsat de cel mult 14 ani, pentru ca au fost si Metamorfoza de Kafka si Spuma zilelor de Boris Vian, sau Cel mai mare Guliver al lui Gellu Naum sau Marile legende ale lumii, O mie de nopti, Legendele Olimpului, Micul print, colectia de povestiri SF si multe altele care m-au fascinat. Apoi au urmat alte lecturi fabuloase pentru copii (citite cu voce tare, pe roluri), atunci cand am devenit mama a trei baieti nastrusnici ( acum 30-35 de ani) dintre care as remarca cel putin Peter Pan, Negrut (Black Beauty), care s-au adaugat la lectura impreuna a cartilor din copilaria mea. Probabil ca le voi citi si pe cele cu Pipi Sosetica si Harry Potter cu nepotica mea de 5 ani. cu care acum citim alte carti minunate!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu

Blog la WordPress.com.

SUS ↑